Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας 2024-25

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Άξονας 1ος: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της μάθησης

Συντονιστής Δράσης: Κωνσταντίνα Μαραζιώτη

Ομάδα δράσης: Κωνσταντίνα Μαραζιώτη, Ελευθερία Τζελάτη, Αναστασία Πότου και Μαρία Ρεντζή

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της ανάπτυξης διαθεματικού υλικού και υλικού podcast, το οποίο θα υποστηρίζει τη μάθηση και θα προάγει την συμμετοχικότητα μαθητών και εκπαιδευτικών. Η χρήση podcasts αξιοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες και πρακτικές ενισχύοντας τη συνεργασία, την επικοινωνία και την ανταλλαγή ιδεών. Η διάχυση του υλικού θα πραγματοποιηθεί μέσω διαδικτυακών πλατφορμών (Google Classroom ή YouTube) και της ιστοσελίδας του σχολείου μας.

Άξονας 2ος: Σχολική διαρροή – φοίτηση

Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας

Συντονιστής Δράσης: Πλώτα Δέσποινα

Ομάδα δράσης: Παρασκευάς Λαλιώτης, Παναγιώτα Τζήκα, Ρήγα Βασιλική.

Η μείωση της σχολικής διαρροής και η ενίσχυση της μετάβασης των μαθητών μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας αποτελούν σημαντικά ζητήματα για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής ισότητας και την προετοιμασία των μαθητών για το μέλλον. Η ομαλή μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο μπορεί να λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για τη σχολική διαρροή, εφόσον συνδυαστεί με στοχευμένα μέτρα υποστήριξης, όπως η ψυχολογική και ακαδημαϊκή στήριξη, η ενίσχυση του κινήτρου και η δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος. Η ολοκληρωμένη προσέγγιση αυτών των παραμέτρων μπορεί να βελτιώσει την εκπαιδευτική εμπειρία και να μειώσει τον κίνδυνο «σχολικής εγκατάλειψης». Στο σχολείο μας δεν παρατηρούνται φαινόμενα «σχολικής διαρροής» με την ευρύτερη έννοια του όρου, όμως κρίνεται σημαντική η ανίχνευση, η διερεύνηση και η διαπίστωση σε θέματα που αφορούν στις γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες, στάσεις και εναλλακτικές ιδέες των μαθητών, ώστε να διαμορφωθεί κατάλληλα από τον εκάστοτε εκπαιδευτικό η διδακτική διαδικασία και να ενισχυθεί η επαγγελματική ετοιμότητα των μαθητών/τριών στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Άξονας 3ος : Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών

Πρόληψη και αντιμετώπιση σχολικής βίας και εκφοβισμού

Συντονιστής Δράσης: Θεοδωρίδου Στεφανία

Ομάδα δράσης: Δημητροπούλου Ευσταθία., Καραβασέλα Χρυσούλα

Θεωρούμε προϋπόθεση για την εκπλήρωση των διδακτικών- γενικών και ειδικών -στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας την  ύπαρξη θετικού κλίματος μέσα στην τάξη , την ασφάλεια των μαθητών/τριών και τη διαμόρφωση αρμονικών – κατά δύναμη- σχέσεων μεταξύ των εφήβων. Τα παραπάνω αισιοδοξούμε να τα επιτύχουμε με:

  1. Την καθημερινή διερεύνηση, καταγραφή και επίλυση τυχόν περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς κ βίας  που διαθέτουμε   με τη   διαμεσολάβηση του ρόλου της Συμβούλου Σχολικής Ζωής , της  Διεύθυνσης και του Συλλόγου Καθηγητών του Σχολείου, οι οποίοι κάνουν χρήση των παιδαγωγικών μέσων που διαθέτουν βάσει νόμου 
  1. Την πρόληψη ανάλογων περιστατικών με  ενέργειες που ενισχύουν την  ενσυναίσθηση, τη συμπερίληψη, τη συνεργασία, την  αλληλεγγύη και κυρίως την καλλιέργεια μιας κουλτούρας μη ανοχής της σχολικής βίας από το μαθητικό δυναμικό αλλά και την εκτόνωση της περίσσειας νεανικής ενέργειας σε υγιείς δρόμους με:
  • Δράσεις αθλητικές, καλλιτεχνικές, εθελοντισμού ,πολιτισμικού, οικολογικού και φιλοζωικού ακόμα χαρακτήρα.
  • Δράσεις προγραμματισμένες με ενημερώσεις στο χώρο του σχολείου μας από ειδικούς επαγγελματίες ( κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, αστυνομικούς υπαλλήλους, νομικούς  κ.α) σχετικά με το bulling ,είτε  τμηματικά , είτε στην ολομέλεια της σχολικής κοινότητας
  • Ενέργειες που θα θεμελιώσουν σχέσεις συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών – τόσο κατά περίπτωση , όσο και γενικότερα με τον Σύλλογο Γονέων /Κηδεμόνων – ( ενημέρωση εκ του σύνεγγυς για τις απουσίες και τη συμπεριφορά των παιδιών τους, διάλογος, καλλιέργεια κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κοινός σχεδιασμός για την αντιμετώπιση/ πρόληψη  του φαινομένου).

Άξονας 5ος : Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου- οικογένειας

Συντονιστής Δράσης: Χιωτέλης Ιωάννης 

Ομάδα δράσης: Καραθάνου Μαρία, Στρατούλιας Κωνσταντίνος, Γεωργούλης Βασίλης, Αραβαντινού Αγγελική.

Στόκος μας είναι να αποκατασταθούν και να αναπτυχθούν οι σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και οικογενειών των μαθητών. Θα επιδιωχθούν τακτικές συναντήσεις με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της Διεύθυνσης του σχολείου. Θα επιδιωχθούν οι κοινές δράσεις τύπου συνεστιάσεις, συμμετοχές σε κοινές δράσεις, φιλανθρωπικές, αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτισμικές. Θα αναληφθούν από κοινού πρωτοβουλίες με σκοπό τον εξωραϊσμό των κτηριακών εγκαταστάσεων της σχολικής μας μονάδας. Θα διατηρήσουμε τις πάγιες παρουσίες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κατά την κοπή της Πρωτοχρονιάτικής πίττας και των εκδηλώσεων της Τσικνοπέμπτης. Ενδεικτικά προτείνουμε περιπατητικές διαδρομές, χοροεσπερίδες (καρναβάλι), εκδρομή για παρακολούθηση θεατρικής παράστασης κτλ. 

Διοικητική λειτουργία

Άξονας 6ος: Ηγεσία Οργάνωση και Διοίκηση της σχολικής μονάδας

Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων και υποδομών

Συντονιστής Δράσης: Πέτρος Σταυρόπουλος

Ομάδα δράσης: Αβραμίδου Καλλιφρόνη, Πανάγου Μαρία, Μαρίνος Ευστράτιος.

Η προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός των σχολικών χώρων και υποδομών αποτελεί ζωτικής σημασίας προτεραιότητα για την ποιότητα της εκπαίδευσης. Οι ασφαλείς και λειτουργικοί σχολικοί χώροι δημιουργούν ένα υγιές περιβάλλον μάθησης που ενθαρρύνει την ανάπτυξη των μαθητών και τη δημιουργικότητά τους. Το σχολείο μας είναι ένα, σε σχέση με άλλα σχολεία,  καινούργιο κτίριο, αλλά μετά από περισσότερα από 20 χρόνια λειτουργίας υπάρχουν φθορές, που πρέπει να διορθωθούν και παρότι οι χώροι είναι σωστά σχεδιασμένοι, μέσα από κατάλληλες παρεμβάσεις οι χώροι μπορούν να αξιοποιηθούν με καλύτερο τρόπο, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ πάντα υπάρχουν περιθώρια για αισθητική αναβάθμισή τους.

Phone: 2610431950
Fax: 2610429426
Πανεπιστημιούπολη, Ρίο, Πάτρα
Σολωμού & Μαγούλας