Οι 3 Δημιουργικές Ομάδες Εργασίας –Creative Leadership Teams του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA3 CHOICE της ΠΔΕΔΕ έχουν «σηκώσει τα μανίκια» και δημιουργούν ανοιχτούς εκπαιδευτικούς πόρους (Open Educational Resources) βασισμένους στην STEM εκπαίδευση με STE(A)M προσέγγιση. Επί της ουσίας, Έλληνες εκπαιδευτικοί και μαθητές συν διαμορφώνουν εκπαιδευτικά σενάρια τα οποία έχουν στο επίκεντρο τα ενδιαφέροντα των μαθητών, με τον κεντρικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων να βρίσκεται στους μαθητές.Στη συνέχεια, τα παραγόμενα των ομάδων θα συναντήσουν αντίστοιχους εκπαιδευτικούς πόρους οι οποίοι διαμορφώνονται παράλληλα από εκπαιδευτικούς και μαθητές της Ιταλίας, της Κύπρου και της Ισπανίας στο πλαίσιο του Erasmus+ έργου «CHOICE» και θα αποτελέσουν υλικό επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και μαθητών σε όλη την Ευρώπη.Οι Ηγετικές Ομάδες Εργασίας “CHOICE” αποτελούνται από εκπαιδευτικούς και μαθητές των σχολικών μονάδων ΓΕΛ Ανδρίτσαινας (Ηλεία), Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών (Αχαΐα) και Εκπαιδευτηρίων “Παναγίας Προυσιώτισσας” (Αιτωλοακαρνανία) καθώς και πρότυπα (role-models) από την Αγορά Εργασίας και Πανεπιστημιακούς Φορείς. Οι εκπαιδευτικοί και μαθητές του Πειραματικού Γυμνασίου Πανεπιστημίου Πατρών που είναι μέλη της Δημιουργικής Ομάδας Εργασίας είναι κατά αλφαβητική σειρά οι: Πούλου Παρασκευή (καθηγήτρια Βιολογίας), Σουλιώτη Σπυριδούλα (καθηγήτρια Μαθηματικών), Σταυρόπουλος Πέτρος (καθηγητής Πληροφορικής), Αναστασίου Αναστασία (μαθήτρια Α’ Γυμνασίου), Κουστουμπάρδης Νικόλαος (μαθητής Α’ Γυμνασίου), Μετάι Ορέστης (μαθητής Β’ Γυμνασίου) και Πετροπούλου Μαρία (μαθήτρια Β’ Γυμνασίου). Την ομάδα του ΠΓΠΠ συντονίζει η επιστημονικά υπεύθυνη του έργου CHOICE για την ΠΔΕΔΕ κ. Αθανασία Μπαλωμένου, ΣΕΕ ΠΕ03, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας.
Μία μικρή γεύση της δουλειάς που κάνουν εδώ και ενάμιση μήνα οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του Πειραματικού Γυμνασίου του Πανεπιστημίου Πατρών μπορούμε να πάρουμε τώρα: η ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών συν-δημιουργούν ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους για εκπαιδευτικούς και μαθητές με τρόπο που οι μαθητές γνωρίζουν καλύτερα: το παιχνίδι! Συνδυάζοντας τις αρχές της STE(A)M εκπαίδευσης και της παιχνιδοποίησης (gamification) σχεδιάζουν 3 παιχνίδια.
Αρχικά, οι μαθητές επηρεασμένοι από το παγκόσμιο φαινόμενο της πανδημίας του Covid 19 κατασκεύασαν ένα παιχνίδι ντόμινο με βασικό στόχο την ανάδειξη της κρίσιμης σημασίας της επίτευξης τείχους ανοσίας (ανοσίας αγέλης) μέσω εμβολιασμού στην κοινότητα με έναν ευφάνταστο τρόπο που αυτή η πληροφορία θα μπορεί εύληπτα να φτάσει στον μαθητικό πληθυσμό και στον ευρύτερο πληθυσμό. Το παιχνίδι αυτό θα αποτελέσει και υλικό σχετικού ενημερωτικού σποτ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την τηλεόραση! Και φυσικά δεν πρόκειται για ένα απλό παιχνίδι ντόμινο ούτε έναν εκπαιδευτικό πόρο αφιερωμένο στην πανδημία του Covid-19. Αντιθέτως, ορμώμενοι οι μαθητές από τη συνθήκη της πανδημίας την οποία βιώνουν και τις όποιες ανησυχίες τους, κάπως μαγικά…από αρνητική αυτή η συνθήκη μετατράπηκε σε ανάγκη εξερεύνησης, μάθησης και δημιουργίας. Προκειμένου να δημιουργηθεί το παιχνίδι αυτό οι μαθητές μελέτησαν Βιολογία (λοιμώξεις, ιούς, κλπ) και Στοχαστικά Μαθηματικά (στατιστική και πιθανότητες) με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν της παραδοσιακής διδασκαλίας, ο οποίος τους έφτασε πολύ παραπέρα από την κάλυψη της βασικής ύλης του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Σχολικής Εκπαίδευσης. Έτσι ο εν λόγω εκπαιδευτικός πόρος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή έμπνευσης για οποιοδήποτε εκπαιδευτικό επιθυμεί να πραγματευτεί για παράδειγμα, την εξέλιξη διαφόρων φαινομένων στη φύση, στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ιατρική, στη βιολογία και οπουδήποτε αλλού μπορούν τα Μαθηματικά να μοντελοποιήσουν, να ερμηνεύσουν και να προβλέψουν φαινόμενα ή καταστάσεις. Η διαδικασία αυτή δίνει έμμεσα και απάντηση στο ερώτημα των περισσότερων μαθητών: «…και πού θα μου χρειαστούν τα μαθηματικά κυρία;;;;» . Επιπλέον, τα μέλη της ομάδας συνδημιούργησαν ένα παιχνίδι με κάρτες, βασισμένο στον τρόπο διασποράς ενός υιού στον πληθυσμό. Οι κανόνες του παιχνιδιού συνδιαμορφώθηκαν με την επιστημονική υποστήριξη της κ. Βάνας Σύψα, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας στο Εργαστήριο Υγιεινής, Επιδημιολογίας και Ιατρικής Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος της ομάδας λοιμοξιολόγων που μελετούν και αναλύουν την εξάπλωση του Covid19 .
Επιπλέον, αυτή την περίοδο, οι μαθητές και εκπαιδευτικοί της ομάδας του έργου CHOICE, συνδημιουργούν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι λέξεων σε κινητή συσκευή που αφορά ένα ζήτημα παγκόσμιας αιχμής: τους 17 στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (The 2030 Agenda for Sustainable Development). Το παιχνίδι αυτό εντάσσεται σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης μαθητών σε αυτό το σημαντικό και φλέγον ζήτημα για όλο τον πλανήτη, με χρήση κινητών συσκευών που είναι το κυρίαρχο μέσο που χρησιμοποιούν και επικοινωνούν στην εποχή μας οι μαθητές.
Η υποστήριξη και καθοδήγηση των ομάδων γίνεται από την επιστημονική ομάδα CHOICE της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας που απαρτίζεται από Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας και Στελέχη της ΠΔΕΔΕ. Το εγχείρημα της εν λόγω ομάδας δεν θα μπορούσε να έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς χωρίς την ουσιαστική συμβολή της Επιστημονικά Υπεύθυνης του Έργου κ Μπαλωμένου Αθανασίας, ΣΕΕ ΠΕ03 ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, της Προωθήτριας Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ΠΔΕΔΕ και υπεύθυνης υλοποίησης του έργου κ Σαρλή Έλενας καθώς και των συνεργαζόμενων με την ομάδα του ΠΓΠΠ μελών της Επιστημονικής Ομάδας του CHOICE κ.κ. Σπυρίδωνος Παπαδάκη, Οργανωτικού Συντονιστή του ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας, Ευφροσύνης Κωσταρά, ΣΕΕ ΠΕ02, Θεοφάνη Βαλμά, ΣΕΕ ΠΕ70, Αλέξη Μαστρογιάννη, ΣΕΕ ΠΕ70, Χαρούλας Κουζέλη, ΣΕΕ ΠΕ60, Αριστοτέλη Τσιάχτα, ΣΕΕ ΠΕ04.01, Παναγιώτη Παπαδούρη, ΣΕΕ ΠΕ70 οι οποίοι έχουν συνεισφέρει σε όλη την προγενέστερη δουλειά του θεωρητικού υπόβαθρου για να φτάσει αυτό να είναι υλοποιήσιμο από εκπαιδευτικούς και μαθητές μέλη των Δημιουργικών Ομάδων Εργασίας ενώ συνεπικουρούν τη διαδικασία κατά τη παρούσα φάση στο σύνολο των εργαστηρίων που υλοποιούνται.
Add Comment